Monday, June 24, 2024

Η σύγχρονη δουλεία, τα social media και οι εταιρείες ντελίβερι

Στο μέλλον θα κοιτάμε το παρελθόν και θα λέμε πόσο ανόητοι, και ανοχή είχε το κράτος, στις εταιρείες των social media, που χρησιμοποιούν τους χρήστες, των social media ως εργάτες, χωρίς πληρωμή, ως προϊόντα και ως καταναλωτές, τα δεδομένα και τις συνομιλίες τα χρησιμοποιούν για να εκπαιδεύουν τα AI τους. Αντιλαμβάνομαι ότι οι περισσότεροι χρήστες των social media δεν σκέφτονται έτσι,τώρα. Ευτυχώς, το μέλλον και η καινούργια γενιά, θα καταλάβουν την σύγχρονη μορφή δουλείας των social media και των εταιρειών ντελίβερι, και αυτή η σύγχρονη δουλεία θα σταματήσει. Στο μέλλον τα social media θα είναι σαν τραπεζικοί λογαριασμοί, που η κάθε εταιρεία θα παίρνει το 5% του κέρδους από κάθε πολίτη που τα χρησιμοποιεί με βάση το έργο που παράγει. Επίσης, το ίδιο θα γίνει και με τις εταιρείες ντελίβερι και τους συνεργάτες κτλ. Θα μου πείτε γιατί δεν υπάρχει ήδη αυτό; Γιατί οι άνθρωποι δεν έχουν ξυπνήσει για να καταλάβουν την εκμετάλλευση που δέχονται από τις μεγάλες εταιρείες που είναι και χορηγοί αθλητών και κάνουν και φιλανθρωπίες, ενώ κλέβουν τον κόσμο τους. (Επεκτείνοντας τη Σκέψη:) Αυτή η μορφή σύγχρονης δουλείας δεν περιορίζεται μόνο στα social media και στις εταιρείες ντελίβερι. Υπάρχουν και άλλοι τομείς όπου παρατηρείται η ίδια εκμετάλλευση. (Εταιρείες Τεχνολογίας) Οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας χρησιμοποιούν τις πληροφορίες των χρηστών τους για να εκπαιδεύουν τα AI τους, βελτιώνοντας τα προϊόντα τους χωρίς να αποζημιώνουν τους χρήστες. Επιπλέον, αυτές οι εταιρείες συλλέγουν τεράστιες ποσότητες δεδομένων που χρησιμοποιούνται για στοχευμένη διαφήμιση, αυξάνοντας τα κέρδη τους με αντάλλαγμα την ιδιωτικότητα των χρηστών. (Η Οικονομία της Πλατφόρμας) Οι πλατφόρμες που βασίζονται σε freelance εργασίες, όπως οι εφαρμογές για ταξί ή οι υπηρεσίες διαμοιρασμού κατοικιών, συχνά εκμεταλλεύονται τους εργαζομένους τους, προσφέροντας χαμηλές αμοιβές και ελάχιστη ασφάλεια. Αυτοί οι εργαζόμενοι συχνά δεν έχουν τα ίδια δικαιώματα με τους παραδοσιακούς εργαζομένους, γεγονός που τους καθιστά ευάλωτους σε εκμετάλλευση. ( Η Βιομηχανία της Μόδας) Η γρήγορη μόδα (fast fashion) είναι ένας άλλος τομέας όπου παρατηρείται σύγχρονη δουλεία. Οι εργαζόμενοι σε εργοστάσια στις αναπτυσσόμενες χώρες συχνά εργάζονται σε άθλιες συνθήκες για χαμηλούς μισθούς, παράγοντας ρούχα που πωλούνται σε χαμηλές τιμές στις δυτικές αγορές. Η εκμετάλλευση αυτή επεκτείνεται και στο περιβάλλον, με τις βιομηχανίες να μολύνουν το περιβάλλον και να καταστρέφουν τους φυσικούς πόρους. (Ο Δρόμος προς την Αλλαγή) Η αλλαγή θα έρθει μόνο όταν οι άνθρωποι αρχίσουν να κατανοούν την έκταση της εκμετάλλευσης και να απαιτούν δικαιότερες πρακτικές. Η νομοθεσία πρέπει να προσαρμοστεί ώστε να προστατεύει τους εργαζόμενους και να διασφαλίζει ότι οι εταιρείες πληρώνουν δίκαια για την εργασία και τα δεδομένα που λαμβάνουν από τους χρήστες τους. (Συμπεράσματα) Η σύγχρονη δουλεία είναι ένα φαινόμενο που εκτείνεται σε πολλούς τομείς της οικονομίας και της καθημερινής ζωής. Από τα social media και τις εταιρείες ντελίβερι, μέχρι τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας και τη βιομηχανία της μόδας, η εκμετάλλευση είναι παρούσα και απαιτείται συλλογική δράση για να σταματήσει. Στο μέλλον, με την ευαισθητοποίηση και τη σωστή νομοθεσία, μπορούμε να ελπίζουμε σε έναν κόσμο όπου η εκμετάλλευση θα ανήκει στο παρελθόν.


Thursday, June 6, 2024

Οι μπαταρίες βαρύτητας, η λύση για την πράσινη ενέργεια, όπως έχει η Κίνα!!!

Οι μπαταρίες βαρύτητας χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή σε πολλές χώρες ως μέρος των προσπαθειών ενίσχυσης της αποθήκευσης ενέργειας και υποστήριξης της ενσωμάτωσης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Στην Κίνα, η Energy Vault έχει συνδέσει το πρώτο της σύστημα αποθήκευσης ενέργειας με βαρύτητα σε εμπορική κλίμακα. Αυτό το σύστημα 25 MW/100 MWh στην επαρχία Τζιανγκσού, είναι έτοιμο να γίνει το πρώτο σύστημα αποθήκευσης ενέργειας με βαρύτητα χωρίς υδροηλεκτρική άντληση σε κλίμακα κοινής ωφέλειας παγκοσμίως. Το έργο αυτό, μαζί με άλλες παρόμοιες πρωτοβουλίες στην Κίνα, έχει στόχο να εξισορροπήσει το εθνικό ενεργειακό δίκτυο και να ενσωματώσει ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όπως η αιολική ενέργεια [[❞]] Στη Φινλανδία, επίσης πρωτοπορούν στην τεχνολογία των μπαταριών βαρύτητας. Ένα εγκαταλελειμμένο ορυχείο στην περιοχή Pyhäsalmi μετατρέπεται σε μπαταρία βαρύτητας ικανή να αποθηκεύσει 2 MW ισχύος. Αυτή η πρωτοβουλία αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας για την αναζωογόνηση πρώην μεταλλευτικών περιοχών και τη δημιουργία νέων οικονομικών ευκαιριών, συμβάλλοντας παράλληλα στις λύσεις αποθήκευσης ενέργειας [[❞]] Αυτά τα έργα δείχνουν το αυξανόμενο παγκόσμιο ενδιαφέρον για τις μπαταρίες βαρύτητας ως μια βιώσιμη και οικονομικά αποδοτική μέθοδο αποθήκευσης ενέργειας, ιδιαίτερα σε περιοχές που μεταβαίνουν από τις παραδοσιακές βιομηχανίες εξόρυξης.
(https://www.pv-magazine.com/2024/03/07/energy-vault-connects-commercial-scale-gravity-energy-storage-system-in-china/) [[❞]](https://www.energy-storage.news/energy-vault-china-gravity-ess-project-connected-to-grid-starts-building-three-others/). (https://www.euronews.com/green/2024/02/06/this-disused-mine-in-finland-is-being-turned-into-a-gravity-battery-to-store-renewable-ene).

Saturday, June 1, 2024

Ψυχολογία και Οικονομία: Μια Σύγχρονη Προοπτική

Στην Ελλάδα, παρά τη βελτίωση ορισμένων οικονομικών δεικτών, όπως η αύξηση του ΑΕΠ και η μείωση της ανεργίας, η δημόσια αίσθηση παραμένει αρνητική. Οι καταναλωτές αισθάνονται την πίεση των αυξημένων τιμών σε βασικά αγαθά, όπως τα τρόφιμα και τα καύσιμα, λόγω της πρόσφατης πληθωριστικής πίεσης. Αυτό το φαινόμενο επιδεινώνεται από την αρνητική κάλυψη των μέσων ενημέρωσης, η οποία τονίζει τα αρνητικά σημεία της οικονομίας, ενισχύοντας την αίσθηση της οικονομικής αβεβαιότητας.

Αντίστοιχα, στις Ηνωμένες Πολιτείες, υπάρχει απόκλιση μεταξύ των θετικών οικονομικών δεικτών και της αρνητικής δημόσιας αίσθησης. Παρά την ισχυρή οικονομική ανάπτυξη, τη χαμηλή ανεργία και την αύξηση των μισθών, πολλοί Αμερικανοί παραμένουν δυσαρεστημένοι με την οικονομία. Ο υψηλός πληθωρισμός κατά την πανδημία έχει αφήσει μια διαρκή αίσθηση οικονομικής πίεσης, ειδικά στις τιμές βασικών αγαθών. Επιπλέον, η πολιτική μεροληψία επηρεάζει σημαντικά την οικονομική αίσθηση, με τους Ρεπουμπλικανούς να είναι πολύ πιο αρνητικοί όταν ο Λευκός Οίκος βρίσκεται υπό Δημοκρατική ηγεσία και το αντίστροφο.

Σύγκριση και Ομοιότητες Υψηλός Πληθωρισμός: Και στις δύο χώρες, οι καταναλωτές αισθάνονται την πίεση των αυξημένων τιμών σε βασικά αγαθά, παρόλο που ο πληθωρισμός έχει μειωθεί. Μέσα Ενημέρωσης: Η αρνητική κάλυψη των μέσων ενημέρωσης ενισχύει την αίσθηση της οικονομικής κατήφειας, τονίζοντας τα αρνητικά σημεία της οικονομίας.

Πολιτική Μεροληψία: Οι πολιτικές πεποιθήσεις επηρεάζουν την οικονομική αίσθηση του κοινού, με τις απόψεις να διαφοροποιούνται ανάλογα με την πολιτική ηγεσία. Συνολικά, τόσο στην Ελλάδα όσο και στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι ψυχολογικές και συναισθηματικές αντιδράσεις του κοινού παίζουν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της οικονομικής αίσθησης, παρά την ύπαρξη θετικών οικονομικών δεικτών.
Sources: The Atlantic​ (The Atlantic)​ Poynter​ (The Atlantic)