Η Διανοητική Υγεία βρίσκεται μακριά από το Εγώ και κοντά στο Ατμην
Αναλυτική διάνοια νοείται ο υγιής τρόπος σκέψης και δράσης
Ο Διανοητικά Υγιής άνθρωπος αναλύει και διαφοροποιεί γεγονότα και καταστάσεις με βάση την ορθολογική δυναμική και βοηθά το αιθερικό και υλικό σώμα να επιβιώσει υγιές και δυνατό. Η περιοχή καλύπτει ένα ευρύ φάσμα περιοχών έρευνας, εξετάζοντας ερωτήματα λειτουργίας της μνήμης, προσοχής, αντίληψης, αναπαράστασης της γνώσης, σκέψης, δημιουργικότητας και επίλυσης προβλημάτων. Το αναλυτικό κομμάτι του Νου δίνει τη δυνατότητα μελέτης υψηλότερου επιπέδου εννοιών, όπως η σκέψη, ο στοχασμός, η ανάλυση κλπ.
Πως ένα άτομο αποκτά γνώση, δηλ. πως μετατρέπει τις πληροφορίες σε γνώση; Η είσοδος και η επεξεργασία πληροφοριών, που οδηγούν στη μάθηση και τη γνώση, ακολουθούν μια διαδικασία παρόμοια με εκείνη της επεξεργασίας των τροφών κατά τη λειτουργία της πέψης. Με την επεξεργασία αυτή οι γνώσεις μετασχηματίζονται και αποθηκεύονται, για να ενεργοποιηθούν, όταν τις χρειαστούμε. Αυτό σημαίνει ότι για να μετατραπεί η πληροφορία σε γνώση, μεσολαβούν όχι μόνον οι αισθήσεις, οι οποίες φιλτράρουν τα εξωτερικά ερεθίσματα, αλλά και κάποιες διαδικασίες επεξεργασίας οι οποίες μετασχηματίζουν τα δεδομένα σε γνώση. Οι διαδικασίες αυτές καθορίζονται από τις αναλυτικές λειτουργίες της διάνοιας, δηλαδή την αντίληψη, τη μνήμη, τη γλώσσα, τη σκέψη και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων.
Η αντιδραστική διάνοια από την άλλη, ταυτοποιεί και ομαδοποιεί γεγονότα και καταστάσεις, με αποτέλεσμα την ασθένεια, την συναισθηματική πανούκλα και την επίσπευση του νοητικού θανάτου, πολύ πριν επέλθει ο σωματικός. Η αλόγιστη χρήση της αντιδραστικής νόησης και της συναισθηματικής πανούκλας, είναι ο μόνος σίγουρος τρόπος για να επιβιώνει κάποιος, τόσο όσο να σέρνεται από νοσοκομείο σε νοσοκομείο, μέχρι να καταλήξει.
Η αντιδραστική διάνοια είναι το πεδίο δράσης των Παρασιτικών, των Επιτυχημένων ψυχοπαθών, των ενεργειακών βαμπίρ πριν καταλήξουν σε Σκιάνθρωπους δηλ. σε Οργανικές Πύλες. Ο βασικότερος λόγος που βλέπουμε γύρω μας τόση παράνοια, σύγχυση και παραλογισμό, είναι η αναστολή της αναλυτικής διάνοιας [απουσία OR] και η επικράτηση της παρανοϊκής αντιδραστικής [συσσώρευση DOR] στην δεύτερη ανήκει καθ’ ολοκληρία η κατάσταση της εγωπάθειας.
Αν υπάρχει ένα πολύ σημαντικό όφελος από την χρήση των οργονιτών του orgonodrome, είναι το ότι μετατρέποντας την θανάσιμη οργονοενέργεια DOR σε ισόποση ζωτική οργονοενέργεια OR πετυχαίνουμε Διανοητκή Υγεία, την καθαρότητα της σκέψης, την διαύγεια του ΝΟΥ, την τόσο πολύτιμη ικανότητα της Παρατήρησης του Ολοφάνερου. Με συνεπακόλουθο καθαρότητα σκέψης, αντίληψης και κατανόησης δεδομένων που πριν ήταν ακατανόητα. Ως γνωστόν καθαρότητα του Νου και ικανότητα σκέψης, ανάλυσης, αντίληψης και διάκρισης είναι ο ορισμός της Αναλυτικής Διάνοιας και η πεμπτουσία της υγείας και της καλής ζωής του ανθρώπου.
Ο ορισμός της διανοητικής υγείας
Το να δώσει κάποιος ένα σαφή ορισμό της υγείας στο διανοητικό επίπεδο, δεν αποτελεί ιδιαίτερα δύσκολο έργο, απλά χρειάζεται ν’ αναγνωρίσει την ταυτότητα των πιο σημαντικών διανοητικών ιδιοτήτων, οι οποίες σε περίπτωση που διαταραχθούν τραυματίζουν σοβαρά κάθε διανοητική ισορροπία.
Έχω καταλήξει στο συμπέρασμα, κατόπιν μακροχρόνιας Παρατήρησης του Ολοφάνερου, ότι η διανοητική ειρήνη επηρεάζεται πολύ δραστικά από τον εγωισμό, την φιλαυτία και τον πόθο της ιδιοκτησίας. Όσο πιο εγωιστικό και φίλαυτο εμφανίζεται ένα όν, τόσο αυξάνουν οι πιθανότητες για την διανοητική του αποδιοργάνωση. Να επισημάνω πως και η μάζα -κάθε μάζα- βρίσκεται στην κατάσταση του εγώ, δηλ. το «εμείς» είναι πολλά «εγώ» μαζεμένα. Κάθε λαός αποτελείται από πολλά «εγώ». Το «εμείς» λανθασμένα αποδίδεται ως αντίθετο στην ασθένεια του «εγώ» στην πραγματικότητα είναι συνώνυμα κι όχι αντώνυμα.
Είναι γνωστό, ότι ένας άνθρωπος που είναι πολύ εγωιστής, γίνετε έξω φρενών, όταν η ύπαρξη του, η εξουσία του, η γνώση του ή οι επιτεύξεις του προσβάλλονται ή τίθενται υπό αμφισβήτηση.
Ένας δυνατός υγιής διανοητικά με επίγνωση άνθρωπος, αγνοεί την άδικη κριτική ή αντιδρά με μετριοπάθεια. Στην πραγματικότητα λαμβάνει υπόψη του την όποια θετική πλευρά της κριτικής και ανάλογα, δρα και διορθώνει τις πράξεις του ή αγνοεί παντελώς την κριτική. Το ίδιο έντονο ερέθισμα (σοκ) που αποδιοργανώνει και καταστρέψει κάποιον εγωιστή, αφήνει ανεπηρέαστο έναν υγιή επιγνωστικό άνθρωπο που ζει και κινείται στην κατάσταση του Ατμην ή αλλιώς στο μονοπάτι της Δύναμης.
Ένας εγωκεντρικός επιχειρηματίας, που η επιχείρηση του πέφτει έξω και χάνει το εργοστάσια του και τα γραφεία του, ενδιαφέρεται περισσότερο για τη γνώμη που έχουν τώρα οι άλλοι γι’ αυτόν, παρά για τη μοίρα των οικογενειών, συμπεριλαμβανομένης και της δικής του, που αντιμετωπίζουν πια πρόβλημα επιβίωσης. Έχει πληγωθεί το «εγώ» του. Ακόμη και στην περίπτωση όπου έχει άφθονα χρήματα, για να εξακολουθεί να ζει και χωρίς τις επιχειρήσεις του, νιώθει άθλια μετά την αποτυχία και είναι αναπόφευκτο το ότι θ’ αναπτύξει μία σειρά συμπτωμάτων εξαιτίας της αδικαιολόγητα υπερβολικής και εγωκεντρικής λύπης του.
Να μην μιλήσω γι αυτόν που δεν έχει χρήματα και βιώνει μονάχα το πληγωμένο «εγωιστικό τέρας». Δυστυχώς η διανοητική του ισορροπία κλυδωνίζεται πολύ έντονα και αν δεν δράσει άμεσα να επιφέρει αλλαγή, τα αποτελέσματα είναι ολέθρια και μεταδίδονται άμεσα και στο υλικό σώμα του, γι’ αυτό βλέπουμε γύρω μας τόσους πολλούς άρρωστους ανθρώπους.
Με ανάλογο τρόπο και η πλεονεξία ιδιοκτησίας, αποτελεί τον πυρήνα μιας διανοητικής διαταραχής
Μπορείτε να φανταστείτε πως ένας φιλάργυρος άνθρωπος μπορεί ν’ αντιδράσει στην απώλεια της ιδιοκτησίας του και στη βαριά συμπτωματολογία που έχει το γεγονός αυτό ως αποτέλεσμα; Γι αυτό και οι τόσες πολλές αυτοκτονίες σήμερα, που πάντοτε έπονται κάποιας τέτοιας υλικής καταστροφής. Αυτό όμως ταυτόχρονα υποδηλώνει και την αδυναμία του χαρακτήρα αλλά και το πόσο δυνατή εγωπάθεια διαθέτει ο αυτόχειρας. Είναι τουλάχιστον αρρωστημένο σύμπτωμα, το να ηρωοποιείτε ένας τόσο αδύναμος εγωπαθής.
Ωστόσο, πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι πολύ σπάνια σήμερα κάποιος είναι ολότελα απαλλαγμένος από τα συναισθήματα του εγωισμού, της φιλαυτίας και του πόθου ιδιοκτησίας. Υπάρχουν ελάχιστοι και κάποιους απ’ αυτούς έχω την τιμή να είναι φίλοι μου, που τους σέβομαι και θαυμάζω. Είναι, επίσης, αλήθεια ότι το ανθρώπινο ζώο που είναι απορροφημένο στο «εγώ» του δεν μπορεί να παρατηρήσει με αντικειμενικότητα, ούτε να δει την πραγματικότητα που βιώνει το ίδιο και οι συνάνθρωποι του. Νομίζει πάντα ότι ξέρει το καθετί και ότι το ξέρει καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο. Με αποτέλεσμα να επιφέρει μεγαλύτερη καταστροφή, παρά επιβίωση, σε κάθε νέο επιχειρείν.
Η ανθρωπότητα έχει υποστεί μεγάλες καταστροφές εξαιτίας του εγωκεντρισμού των ανθρώπινων ζώων, που βρίσκονται σε ηγετικές θέσεις. Ρίχνοντας μια ματιά πίσω στην ιστορία συχνά αναγνωρίζουμε αυτή την ιδιότητα και την παραφροσύνη των διοικούντων. Μιλάμε για την παραφροσύνη του Καίσαρα, του Αττίλα, του Χίτλερ, του Στάλιν, του Ίντι Αμίν Νταντά, του Γκάντι, του Ναπολέοντα, ακόμη και του καπετάνιου του «Τιτανικού» ο εγωισμός και η άγνοια του οποίου στοίχισαν τις ζωές εκατοντάδων ανθρώπων. Όση διανοητική διαταραχή και παραφροσύνη, έχει ένα ανθρώπινο ζώο που έχει παραδοθεί και υποκύψει στο εγώ του, άλλη τόση και μάλιστα πολλαπλάσια, διαθέτει και η μάζα πολλών εγώ. Είναι οφθαλμοφανές στην Γαλλική επανάσταση, στην Οκτωβριανή, του Μάο και λοιπές αιματοβαμμένες εξεγέρσεις της μάζας, του όχλου ή του λαού με νοημοσύνη χρυσόψαρου.
Με τον τρόπο του καθένα από τα ανθρώπινα ζώα γύρω μας, συμπεριφέρεται με παρόμοιο τρόπο σε μία μικρότερη κλίμακα, στο σπίτι του, στην εργασία του, στους φίλους του, στα παιδιά του, στον θυρωρό του, στον περιπτερά κλπ κλπ. Αυτή η «ασθένεια» που αποκαλείται εγωισμός συμφέρον και φιλαυτία, φαίνεται ότι είναι πανανθρώπινη, φαίνεται αλλά δεν είναι. Κάντε αυτή την άσκηση για να δείτε την διανοητική υγεία κάποιου. Το ‘χω κάνει αρκετές φορές και τα αποτελέσματα είναι πάντοτε διασκεδαστικά. Προσέξτε δεν κάνετε τίποτε ιδιαίτερο, απλώς κόβετε την επικοινωνία με το υποκείμενο, τίποτε άλλο.
Άσκηση Εντοπισμού: Κόψτε την επικοινωνία
Κάντε αυτήν την απλή άσκηση για να εντοπίσετε έναν εγωπαθή-παρασιτικό στον περίγυρο σας. Αποφασίστε να βγάλετε κάποιον από την επικοινωνία σας, χωρίς προφανή λόγο για την δική του πραγματικότητα. Αυτόματα ενεργοποιείτε το «εγώ» του και δέχεστε επίθεση λεκτική, συναισθηματική και φυσική, χωρίς να του έχετε κάνει απολύτως τίποτε, απλώς κόβετε επικοινωνία δηλ. δεν του μιλάτε. Αν αυτό το κάνετε σε έναν διανοητικά υγιή άνθρωπο, βλέπετε ότι αυτός απλώς σας αγνοεί. Κυριολεκτικά δεν υπάρχετε για τον υγιή, ενώ δέχεστε επίθεση από τον άρρωστο.
Αν μετά γυρίσετε γελώντας και πείτε και στους δύο ότι απλώς κάνατε μια άσκηση, ο άρρωστος συνεχίζει να σας επιτίθεται, με μεγαλύτερο σθένος, ενώ ο υγιής γελάει μαζί σας και το ξεχνάει, μάλιστα ζητάει περισσότερες πληροφορίες και μπαίνει στην συζήτηση ευχάριστα με χαρά. Ο υγιής άνθρωπος είναι γεμάτος με χαρά, ευγνωμοσύνη και σεβασμό, ο άρρωστος άνθρωπος ούτε που γνωρίζει τον ορισμό αυτών των λέξεων, μετατρέπει την αγένεια, την εκμετάλλευση και την ασέβεια που επιδεικνύει σε «πνευματικές» παρλαπίπες που στις πουλάει σε φτηνή συσκευασία πανηγυριού. Είναι μια απλή άσκηση που την κάνω πολύ συχνά ειδικά σε όποιους θέλουν να μπουν στον πολύ κλειστό κύκλο των συμμάχων μου.
Ανώτερα Διανοητικά όντα
Αυτός είναι ο λόγος, (όχι η απουσία αλλά, ο έλεγχος του εγωισμού) για τον οποίο θαυμάζουμε και λατρεύουμε τους Ανώτερους Διανοητικά Δυνατούς ανθρώπους. Γιατί θεωρούμε ότι αυτοί κατάφεραν πραγματικά να τιθασεύσουν τις σκέψεις τους, τα συναισθήματα τους, τις ζωές τους, για χάρη της Ελευθερίας από το εγώ, αυτό το Λερναιοκέφαλο τέρας που καταδυναστεύει την υγιή ζωή. Τους λατρεύουμε ως «ανώτερα» διανοητικά όντα, γιατί τα επιτεύγματα τους, στα ματια του εγωπαθούς, φαντάζουν μαγικά κι ακατόρθωτα.
Ένας άνθρωπος που διαθέτει Διανοητική υγεία είναι ένας ζωντανός άνθρωπος
Αυτό φαίνεται σε όλες τις εκδηλώσεις του, στο σώμα του, στην διατροφή του, στις πράξεις του, στα λόγια του είναι ολόκληρος ένας κόσμος υγείας και ζωής. Δεν μοιάζει διαφορετικός από τα ανθρώπινα ζώα, κάθε άλλο, δεν φορά φωτοστέφανο ή διαφορετικά ρούχα που διακηρύσσουν την διανοητική του υγεία, τίποτε δεν δείχνει ότι αυτός ο άνθρωπος είναι Ζωντανός σε έναν κόσμο νεκρών ανθρώπινων ζώων.
Αν όμως κάποιος αρχίσει να πειθαρχεί και να τιθασεύει το «εγώ» του αρχίζει να «βλέπει» σε ολόκληρο το φάσμα κι όχι να κοιτά, μόνο τότε μπορεί να αντιληφθεί αυτόν τον Διανοητικά υγιή άνθρωπο. Με αυτά τα «άλλα μάτια αρχίζει να βλέπει» ότι ο Διανοητικά υγιής άνθρωπος είναι ο «τυχερός» της ζωής, εκείνοι που φαίνεται να έχουν όλες τις ευκαιρίες με το μέρος τους και όταν αρχίζετε να τους μιλάτε διαπιστώνετε πόσο πολύ ξεχωρίζουν, συγκρινόμενοι με τα άρρωστα ανθρώπινα ζώα γύρω σας, που ζουν σε διαταραγμένη και άρρωστη νοητικότητα. Αφιερώστε λίγα λεπτά και συζητήστε αν σας δοθεί η ευκαιρία με κάποιον άνθρωπο που είναι Διανοητικά υγιής και αυτόματα διαπιστώνετε πόσο μοναδικά διαυγής και υγιής είναι.
Είναι το σπάνιο είδος ανθρώπων που είναι διατεθειμένοι να επιτύχουν σε ότι κι αν καταπιαστούν. Παίζουν στα δάχτυλα το τρίπτυχο «ξεκινώ αλλάζω σταματώ» αφού το εφαρμόζουν καθημερινά.
Είναι αδύνατον να τους στερήσετε την αισιοδοξία και την αυτοπεποίθηση που τους διακατέχει σε σχέση με την επίτευξη όσων παθιάζονται κι επιθυμούν στην ζωή τους.
Διαχειρίζονται με τέτοια ταχυδακτυλουργική δεξιοτεχνία το εγώ τους, που ούτε θα καταλάβετε πότε το χρησιμοποιούν για τους σκοπούς τους. Όταν μιλούν δεν καταλαβαίνετε από τα λόγια τους, ότι είναι πιθανόν να μην εκδηλωθούν τα σχέδια τους.
Δεν λένε ποτέ «με την τύχη που έχω αυτή η σχέση δεν θα πάει καλά» ούτε «με την τύχη μου μόνος μου τρέχω και δεν φτάνω πουθενά» αντίθετα τους ακούτε να λένε «σκοπεύω να … και γνωρίζω ότι … και κάνω …» η λέξη «τύχη» δεν υπάρχει στο λεξιλόγιο τους. Είναι τεχνίτες στην ορθή χρήση των λέξεων γιατί γνωρίζουν ότι από τις λέξεις εκφράζονται οι σκέψεις τους, δημιουργούνται τα συναισθήματα τους και κατά προέκταση υλοποιούνται οι επιδιώξεις τους.
Όσο κι αν προσπαθείτε να τους μεταπείσετε ότι πρέπει να περιορίσουν την αισιοδοξία τους και την αυτοπεποίθηση τους, εκείνοι δείχνουν ευτυχισμένοι σαν να μην υπάρχουν καν οι δυσκολίες που τόσο γλαφυρά τους περιγράφετε. Δείχνουν σχεδόν σαν να βρίσκονται σε έναν άλλο κόσμο όπου δεν μπορούν να ακουστούν οι λόγοι για τους οποίους οι στόχοι τους και οι σκοποί είναι δυνατόν να μην υλοποιηθούν.
Αν ανοίξετε μια συζήτηση πάνω σε αυτό το γεγονός, ακούτε κάτι όπως «Αποφεύγω να σκέφτομαι όσα δεν μπορούν να συμβούν γιατί δεν με ενδιαφέρουν, προτιμώ να σκέφτομαι όσα θέλω να συμβούν και χρησιμοποιώ το νου μου για να βρω τρόπους και λύσεις για να υλοποιηθούν οι στόχοι μου, άρα δεν μένει ούτε χρόνος ούτε χώρος για οτιδήποτε άλλο» σε διάφορες παραλλαγές.
Για τον υγιή άνθρωπο όλα μοιάζουν πολύ απλά, κρατά τις σκέψεις και τις δράσεις του επικεντρωμένες σε αυτό που σκοπεύει να δημιουργήσει, για έναν υγιή άνθρωπο δεν υπάρχει «τύχη» Τα φαινομενικά ασήμαντα γεγονότα που στον ασθενή άνθρωπο μοιάζουν ασύνδετα, για τον υγιή είναι σημαντικά κι ενορχηστρωμένα σε τέλεια αρμονία.
Γνωρίζουν για την Συγχρονικότητα και δεν εκπλήσσονται όταν βλέπουν να εμφανίζεται το πιο κατάλληλο πρόσωπο, ο ιδανικός πελάτης, ο τέλειος χρηματοδότης, η ωραιότερη ευκαιρία καριέρας, όταν κάτι που γυροφέρνουν στον νου τους εμφανίζεται ακριβώς μπροστά τους, όσο απίθανο κι αν φαντάζει αυτό στον ασθενή άνθρωπο. Αυτό που ο ασθενής διανοητικά άνθρωπος το αποκαλεί «τύχη» και το κυνηγάει. Ο διανοητικά υγιής το αποκαλεί Συγχρονικότητα και το υποδέχεται.
Μολονότι συναντάται σπάνια, αυτή η υγιής διανοητική συμπεριφορά Επίγνωσης της Επίγνωσης, είναι η κατάσταση, όπου το ον μπορεί να βρει πραγματική ανεξαρτησία, ομόνοια, ειρήνη, γνώση, αλήθεια, αγάπη, ευτυχία και όλες τις ανώτερες φιλοεπιβιωτικές αρετές. Είναι, ωστόσο περίεργο, ότι αυτή η υγιής Διανοητική κατάσταση μπορεί να επιτευχθεί μόνο διαμέσου συνειδητών δράσεων του ανθρώπου, που σταδιακά μετατρέπεται σε Άτομον.
Ενώ στον αντίποδα, η υγιής κατάσταση του φυσικού σώματος, υπάρχει από τη στιγμή της γέννησης του ανθρώπου και ο ίδιος καταβάλει συνειδητές προσπάθειες στην διάρκεια της ζωής του για να την καταστρέψει. Μόνο όταν δούμε το θέμα της υγείας σε όλες του τις διαστάσεις [διανοητικές, αιθερικές και υλικές] μπορούμε να επιδιώξουμε ένα καλύτερο επίπεδο διανοητικής υγείας. Αυτή η ανισορροπία που νιώθετε στο διανοητικό επίπεδο είναι ίσως η μεγάλη πρόκληση, το πιο σύνθετο και το πιο πολύπλοκο θέμα, που πρέπει ν’ αντιμετωπίσετε. Κανένας δεν εξαιρείται απ’ αυτή την ανισορροπία. Υπάρχουν διαφορετικού βαθμοί ατομικισμού και εγωισμού (αμφότεροι –ισμοι) και όσο μεγαλύτερος είναι ο εγωισμός και μεγαλύτερη η φιλαυτία του όντως, τόσο μεγαλύτερη η διανοητική διαταραχή.
Ο αλτρουισμός επίσης, είναι άλλη μια εκδήλωση του εγώ.
Είναι αυτονόητο ότι δεν χρειαζόμαστε στην ζωή μας άρρωστα διανοητικά και συναισθηματικά πανουκλιασμένα ανθρώπινα ζώα, να την μαυρίζουν και να την καταδυναστεύουν, τους απομακρύνουμε, απλώς κόβοντας επικοινωνία, απλά και τακτοποιημένα.
Διανοητική Υγεία: Η Κατάσταση του Νικητή
Ποιά είναι εκείνη η κατάσταση του Νικητή, που κάνει έναν άνθρωπο να πετυχαίνει όποιον Σκοπό θέτει, όταν όλοι οι υπόλοιποι «μένουν με τα ψίχουλα που πέφτουν από το τραπέζι» παρ’ όλο που οι συνθήκες και τα εργαλεία προς χρήση είναι τα ίδια για όλους. Τι κάνει τους επιτυχημένους ανθρώπους γενικότερα και τους επιχειρηματίες ειδικότερα Ανθεκτικούς, Ευέλικτους, Ικανούς και Δυνατούς να ανταποκρίνονται και να χειρίζονται με επιτυχία, οτιδήποτε κι αν συναντήσουν στο δρόμο τους; Ποιά είναι η κατάσταση του Νικητής Τι πρέπει δηλ. να κάνει ένας άνθρωπος, για να βρίσκεται μόνιμα σε αυτή την κατάσταση;
Πολλά βιβλία κάνουν λόγο για τα κρίσιμα χαρακτηριστικά διανοητικής αντοχής που πρέπει να διαθέτει κάποιος, όπως για παράδειγμα επιμονή, πάθος, αισιοδοξία και μια αλάνθαστη ικανότητα να μετατρέπουν την αποτυχία σε επιτυχία. Ναι, όλα αυτά είναι εμφανή και φυσικά χρήσιμα, αλλά υπάρχει και κάτι πέρα από αυτά, που έχει να κάνει με την Συμπεριφορά, με την Πράξη, με την ΔΙΑΚΡΙΣΗ, με την Διαφοροποίηση και ανάλογες ικανότητες, που δεν διδάσκονται σε συστημικά ιδρύματα, αλλά μόνος του πρέπει κάποιος να ψάξει και να ανακαλύψει και κατά προέκταση να χρησιμοποιήσει.
Πέρα από την διανοητική υγεία, την σωματική δύναμη και την καλή κατάσταση υγείας που απαιτείται να έχει ο άνθρωπος, η ψυχική και διανοητική δύναμη κρίνεται πιο σημαντικός παράγοντας, όπως η Ανάληψη Ευθύνης και ο καλός χειρισμός της Υπευθυνότητας.
Οι διανοητικά και ψυχικά Δυνατοί άνθρωποι καταφέρνουν να ελέγχουν τα συναισθήματά τους, τις σκέψεις τους, τις λέξεις, τις πράξεις και τη συμπεριφορά τους με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να αποβαίνει θετικός για την επίτευξη του Σκοπού της ζωής τους. Μπορεί να φαίνεται εύκολο όταν βλέπεις ανθρώπους να λειτουργούν με αυτόν τον τρόπο, αλλά στην πράξη θέλει δύναμη, ευελιξία, απουσία εγωισμού, σεβασμό, ακεραιότητα, και αρκετή «ψυχή» για να επιτευχθεί η κατάσταση του Νικητή.
Επίσης χρειάζεται η σπάνια ικανότητα να αντιλαμβάνεται ο άνθρωπος αφηρημένες, αντώνυμες και αμφίσημες έννοιες και ορισμούς. Να διακρίνει τις διαφορές και τις ομοιότητες σε ετερόκλητα ή ομώνυμα πράγματα και καταστάσεις και να έχει υψηλό βαθμό ΔΙΑΚΡΙΣΗΣ και ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗΣ, όταν όλοι οι υπόλοιποι, η μάζα (υπάλληλοι, αυτοαπασχολούμενοι) ζουν σε κατάσταση ταυτοποίησης και ομοιογένειας. Αν αυτές σου φαίνονται «λέξεις δυσνόητες» και δεν μπορείς να τις ταυτοποιήσεις στις ανάλογες περιστάσεις, φαντάσου να βιώσεις τις αντίστοιχες καταστάσεις. Είναι ένας άλλος κόσμος, πραγματικά μαγικός και είναι εκεί για να σε υποδεχτεί, αν είσαι ικανός να τον προσεγγίσεις.
Χρησιμοποίησε ένα λεξικό για να μάθεις τους ορισμούς των λέξεων και τις αντώνυμες τους αν υπάρχουν. Άλλωστε όλα τα καλά και ενημερωμένα σωστά λεξικά, βρίσκονται πάντοτε στην κατοχή επιτυχημένων επιχειρηματιών, ερευνητών, συγγραφέων, ικανών ανθρώπων, που γνωρίζουν ότι εκεί βρίσκεται η πηγή της επιτυχίας και της ικανότητας τους. Ας δούμε πως αντιμετωπίζουν την ζωή και τις καταστάσεις οι δυνατοί επιχειρηματίες, θα επικεντρωθώ στις μπίζνες, αν και τα χαρακτηριστικά είναι ίδια σε κάθε Ικανό άνθρωπο και ο ορισμός είναι:
«Ικανός άνθρωπος είναι αυτός που Παράγει με Επίγνωση, Αποτελέσματα, σύμφωνα με τους Σκοπούς που ο ίδιος έχει θέσει»
Η κατάσταση του Νικητή: Έτσι ζουν οι Διανοητικά Υγιείς Άνθρωποι
Αναλαμβάνουν Ευθύνη: Δεν χάνουν χρόνο, δεν χάνουν ούτε 1 δεύτερο του χρόνου τους με ασημαντότητες, δηλ. με το να λυπούνται τον εαυτό τους ή οποιονδήποτε άλλο, για αυτά που συνέβησαν, για το «πώς ήρθαν τα πράγματα», ή για το πώς τους συμπεριφέρθηκαν οι άλλοι. Αντίθετα, αναλαμβάνουν την ΕΥΘΥΝΗ των πράξεών τους και του ρόλου τους στη ζωή και γνωρίζουν με σαφήνεια ότι η ζωή δεν είναι δίκαιη, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα.
Αναλαμβάνουν Έλεγχο: Δεν γίνονται υποχείρια κανενός. Δεν επιτρέπουν σε άλλους να πάρουν τον έλεγχο από τα χέρια τους και δεν επιτρέπουν σε κανέναν να έχει εξουσία επάνω τους. Τους είναι άγνωστη η εξής φράση: «Η κρίση με κάνει να νιώθω άσχημα» κι αυτό γιατί γνωρίζουν ότι οι ίδιοι μπορούν να ελέγχουν τα συναισθήματά τους και τον τρόπο να δρουν ή να αντιδρούν στις καταστάσεις. Δεν τους ενοχλεί τίποτα και τίποτα δεν είναι ικανό να τους ενοχλήσει.
Είναι Ρευστοί. Δεν προσπαθούν να αποφύγουν την αλλαγή. Αντίθετα, καλωσορίζουν κάθε θετική ή αρνητική αλλαγή και είναι πρόθυμοι και ευέλικτοι. Καταλαβαίνουν ότι η αλλαγή είναι αναπόφευκτη και κατέχουν τις ικανότητές να προσαρμόζονται στις καταστάσεις. Ακόμη και ο θάνατος, ο φόβος και ο τρόμος για τις μάζες, είναι καλοδεχούμενος γι αυτήν την κάστα ανθρώπων. Αντιλαμβάνεσαι πως όποιος δεν φοβάται τον θάνατο, δύσκολα μπορεί να φοβηθεί οτιδήποτε άλλο, πόσο μάλλον οποιαδήποτε αλλαγή.
Ελέγχουν ό,τι Ελέγχεται: Δε σπαταλούν ενέργεια σε πράγματα που δε μπορούν να ελέγξουν. Δεν σπαταλούν γενικότερα τίποτε, ούτε υλικό ούτε άυλο. Ακολουθούν κατά γράμμα την σοφία του φιλόσοφου «μην επιτρέπεις να σε επηρεάσει, ότι δεν μπορείς να επηρεάσεις και ζήσε αναλόγως» Για παράδειγμα δε θα ακούσετε κάποιον Ικανό άνθρωπο να παραπονιέται και να γκρινιάζει για τον πελάτη που χάθηκε ή για το μποτιλιάρισμα στους δρόμους, για τους νέους φόρους ή για το κεφάλαιο που έχασε. Αντίθετα, επικεντρώνονται σε αυτά που μπορούν να ελέγξουν στη ζωή τους. Γνωρίζουν ότι μερικές φορές το μόνο πράγμα που μπορούν να ελέγξουν είναι η συμπεριφορά, οι λέξεις, οι σκέψεις και οι πράξεις τους κι αυτό ακριβώς ελέγχουν, αγνοώντας όλα τα υπόλοιπα.
Διαφοροποιούν: Δεν θέλουν να ευχαριστήσουν τους πάντες. Αναγνωρίζουν ότι δεν χρειάζεται να ευχαριστούν τους πάντες όλη την ώρα. Δεν διστάζουν να πουν όχι, να απολύσουν, να καυτηριάσουν, ούτε να εκφράσουν τη γνώμη τους όταν χρειάζεται. Πάντοτε είναι κόσμιοι και δίκαιοι, όμως δεν ασχολούνται ούτε δεύτερο με κάποιον ο οποίος ενοχλείται επειδή απλά δεν «έγινε το δικό του». Το «να θέλεις να ευχαριστήσεις τους πάντες» είναι ο ορισμός της αποτυχίας, όπως και το να θέλεις «να συμφωνούν όλοι μαζί σου» κι αυτό το γνωρίζει καλά ο Ικανός άνθρωπος γι’ αυτό και δεν ασχολείται καν, με όποιους διαφωνούν μαζί του και με τις πρακτικές του.
Είναι Επικεντρωμένοι στον Σκοπό: Δε φοβούνται το ρίσκο. Δεν παίρνουν απερίσκεπτες ή ανόητες αποφάσεις, αλλά δε φοβούνται να πάρουν ρίσκο όταν έχουν υπολογίσει όλους τους πιθανούς κινδύνους. Ζυγίζουν τις καταστάσεις προτού πάρουν μια μεγάλη απόφαση και είναι πλήρως ενημερωμένοι για την πιθανότητα «αναποδογυρίσματος», μόνο τότε χωρίς φόβο, κάνουν την κίνηση τους. Έχει συνδεθεί το ρίσκο, με τον φόβο και την ανασφάλεια, αλλά ο Ικανός άνθρωπος γνωρίζει, πως δεν υπάρχει καθόλου ρίσκο, εκεί που υπάρχει γνώση. Φροντίζει λοιπόν να είναι ενημερωμένος γι’ αυτά που έχει Σκοπεύσει.
Ζουν στον Παρόντα Χρόνο: Δε τους απασχολεί το παρελθόν. Δεν χάνουν χρόνο με το να σκέφτονται ή ευχόμενοι για το πώς θα μπορούσαν να είναι διαφορετικά τα πράγματα. Αναγνωρίζουν το παρελθόν και προσπαθούν να μάθουν από τις εμπειρίες τους. Ζουν μόνο στο παρόν και σχεδιάζουν το μέλλον.
Ζουν Χωρίς Επαναλήψεις: Δεν επαναλαμβάνουν τα ίδια λάθη ξανά και ξανά. Έχουν όλο τον χρόνο μπροστά τους να κάνουν νέα λάθη, αλλά θεωρούν ηλιθιότητα – και είναι- να επαναλαμβάνουν τα ίδια και τα ίδια. Αναλαμβάνουν την ευθύνη των πράξεων και των συμπεριφορών τους και μαθαίνουν από τα λάθη τους. Δεν τα επαναλαμβάνουν ξανά και ξανά, αλλά προχωρούν μπροστά και φροντίζουν να λαμβάνουν πιο σωστές αποφάσεις στο μέλλον, πάντα σε σχέση με τους Σκοπούς τους, που μπορεί να βάθος χρόνου να διαφοροποιούνται.
Επικροτούν: Δεν υποβαθμίζουν την επιτυχία των άλλων. Αναγνωρίζουν και χαίρονται με την επιτυχία των τρίτων. Δε ζηλεύουν ή νιώθουν εξαπατημένοι, όταν κάποιος άλλος τους ξεπερνά. Αντίθετα, αναγνωρίζουν ότι η επιτυχία είναι αποτέλεσμα ικανότητας και είναι πρόθυμοι να καταθέσουν ότι χρειάζεται στο ταμείο της επιτυχίας, για να απολαύσουν και το δικό τους μερίδιο σε αυτήν. Ποτέ δεν μεμψιμοιρεί όταν κάποιος πετύχει τον δικό του Σκοπό, γιατί γι’ αυτόν είναι η δική του επιτυχία στην πράξη. Μπορεί να δει, αυτό που μέχρι τώρα φανταζόταν, δηλ. πως είναι να πετυχαίνει κάποιος τον στόχο πριν απ’ αυτόν και τα οφέλη, του να το πετύχει κι ο ίδιος.
Είναι Επικεντρωμένοι: Δεν τα παρατάνε μετά από μια αποτυχία. Δε βλέπουν την αποτυχία ως ένα λόγο για να τα παρατήσουν. Αντίθετα, τη βλέπουν ως μια ευκαιρία για να βελτιωθούν. Είναι πρόθυμοι να συνεχίσουν μέχρι να το καταφέρουν και συνήθως τα καταφέρνουν γιατί ως γνωστόν «η τύχη βοηθά τους τολμηρούς» ή «η τύχη βοηθά, αυτούς που βοηθούν τον εαυτό τους» το γνωρίζει ο Ικανός καλύτερα απ’ τον καθένα. Γι’ αυτό και βλέπουμε τόσους Ικανούς επιχειρηματίες, να αποτυγχάνουν και να ξαναξεκινούν από την αρχή, γιατί έχει σημασία να βρίσκονται ΜΕΣΑ στο Παιχνίδι της Ζωής των Μπίζνες, είτε κερδίζουν είτε χάνουν.
Είναι Μοναχικοί: Δε φοβούνται τις στιγμές που είναι μόνοι. Μπορούν να αντέξουν και μάλιστα απολαμβάνουν το να είναι μόνοι και δε φοβούνται τον «ήχο» της ησυχίας, ούτε το να ακούν τις σκέψεις τους ή να βρίσκονται μόνοι με τον εαυτό τους. Δε φοβούνται γενικότερα τις προκλήσεις και χρησιμοποιούν το χρόνο της μοναχικότητας για να γίνουν ακόμη πιο παραγωγικοί, να μελετήσουν, να διαλογιστούν. Απολαμβάνουν την παρέα του εαυτού τους και δεν εξαρτώνται από κανένα και τίποτε για συντροφιά και ψυχαγωγία όλη την ώρα, αλλά τους αρέσει και ευχαριστιούνται όταν είναι μόνοι τους. Γνωρίζουν ότι «καλύτερα να είσαι μοναχός παρά με λάθος παρέα» και φροντίζουν να το εφαρμόζουν με πειθαρχία και συνέπεια.
Καθαροί λογαριασμοί: Δε νιώθουν ότι ο κόσμος τους χρωστά κάτι. Δεν αισθάνονται ότι δικαιούνται πράγματα στη ζωή «έτσι απλά». Αναζητούν τις ευκαιρίες που υπάρχουν, βασιζόμενοι στα χαρίσματα, στις γνώσεις, στην δύναμη και στις ικανότητές τους. Ούτε νοιώθουν ότι χρωστούν σε κανένα τίποτε, όποιος είναι Ικανός και παίχτης … ας παίξει. Γι’ αυτό δεν είναι εύκολα εκμεταλλεύσιμοι του στυλ. «δικαιούμαι την προαγωγή και θα την πάρω, γιατί αλλιώς .. μπλα μπλα» αν την αξίζεις θα την πάρεις, αλλιώς ξέχνα το αν έχεις στην ζωή σου κάποιον Ικανό επιχειρηματία που μοιράζει προαγωγές, γιατί και ξέρει και μπορεί να αναγνωρίζει την Ικανότητα όπου την συναντά.
Καλή Αντίληψη: Δεν περιμένουν άμεσα αποτελέσματα. Αφιερώνουν όσο χρόνο και χώρο χρειάζεται και αναγνωρίζουν ότι η πραγματική αλλαγή χρειάζεται χρόνο και τον κατάλληλο χώρο για να πετύχει. Το «οτι αρπάξουμε εδώ και τώρα» είναι για την γνωστή στους Έλληνες «arpaxti business» και καθόλου δεν τους ενδιαφέρει. Γι’ αυτό οι ατάκες του στυλ «έχω μια καλή ευκαιρία τώρα που όταν θα … τότε θα … και μετά θα», τους αφήνουν παντελώς αδιάφορους. Όχι ότι δεν λειτουργούν με ταχύτητα όταν χρειάζεται, αλλά η απερισκεψία και η βιασύνη είναι κακός σύμβουλος και ποτέ δεν τους αφήνουν πεδίο δράσης. Θα μπουν στο παιχνίδι, όταν οι γνώσεις τους επιτρέπουν να μπουν και ο χρόνος είναι πάντοτε μετρήσιμος και φίλος τους.
Κατάλληλες λέξεις: Προσέχουν πάντοτε τις λέξεις που χρησιμοποιούν και είναι ακριβολόγοι. Γι αυτό απλά και μόνο το να τους ακούς -αν σου δοθεί η τύχη- είναι δώρο της Δύναμης και φρόντισε να το αξιοποιήσεις. Η επιτυχία ή η αποτυχία στην ζωή οφείλεται κατά πρώτο λόγο στις Σκέψεις και κατά δεύτερο στις Λέξεις που χρησιμοποιούμε. Σκέψεις και Λέξεις δημιουργούν το περιβάλλον στο οποίο ζούμε, αυτές δημιουργούν τα Συναισθήματα και κατά προέκταση την ικανότητα ή την αποτυχία σε ότι καταπιάνεται ένας άνθρωπος, ικανός ή μη. Ο Ικανός το γνωρίζει πολύ καλά -γι’ αυτό χρησιμοποιεί λεξικά- και φροντίζει να είναι χειρουργικά ακριβολόγος, μιας και από αυτό εξαρτάται η ζωή και η επιτυχία του Σκοπού της ζωής του.
Ετσι λειτουργεί ο Διανοητικά Υγιής Ικανός Ανθρωπος, σε αντιδιαστολή με τον μαζάνθρωπο γι’ αυτό και είναι επιτυχημένος σε ότι καταπιαστεί. Ακόμη και μόνο μερικά από αυτά αν βάλεις στην ζωή σου, ακόμη και αν το κάνεις άχαρα κι επιφανειακά, μπορείς να την τροποποιήσεις προς την Επιτυχία και να εκτρέψεις τον ποταμό της ζωής, προς την Διανοητική Δύναμη την Υγεία και την Ικανότητα.
Αλλωστε ως γνωστόν «Το εύδαιμον το ελεύθερον, το δ’ ελεύθερον το εύψυχον»
No comments:
Post a Comment