Για να ακούσετε το κείμενο

    Για να ακούσετε το κείμενο, παρακαλώ ανοίξτε αυτή τη σελίδα με τους περιηγητές Chrome, Microsoft Edge, Opera, ή Mozilla Firefox.

    ...

    Translate

    Thursday, February 27, 2020

    Διαγωνισμός τραγουδιού και … μιζέρια!

    «Χόρχε» του είπα, «εσύ πάντα υποστήριζες ότι ο εγωισμός ήταν μια ξεκάθαρη έκφραση αυτοπεποίθησης, μιας εκτίμησης για τον εαυτό μας – με την καλή έννοια… Όμως, την τελευταία φορά μου μίλησες για μιζέρια κι εγώ, που απόκτησα τη χαζή συνήθεια σου να ψάχνω στο λεξικό τη σημασία των λέξεων, έψαξα τη λέξη «μίζερος».
    «Και τι βρήκες;»
    ¨Έλεγε: «Τσιγκούνης, φιλάργυρος, άθλιος, δύστροπος».
    Και πως να σ’ το πω; Εμένα, όλα τα ίδια μου φαίνονται».
    «Για να δούμε είπε ο Χοντρός, και άνοιξε το Λεξικό της Ακαδημίας. «Έχει και άλλες έννοιες, όπως: «λιγοστός, μικροσκοπικός, ενδεής». Λέει ακόμα΄ότι η ισπανική λέξη «Mezquino» προέρχεται από την αραβική «Miskin», που σημαίνει «φτωχός».
    «Τώρα, ίσως μπορούμε να το ορίσουμε καλύτερα» συνέχισε. «Μίζερος μπορεί να είναι αυτός που στερείται – ή νομίζει ότι στερείται -, τα απαραίτητα. Είναι αυτός που χρειάζεται αυτό που δεν έχει, για να πάψει να είναι μικροσκοπικός. Είναι αυτός που αρνείται να δώσει γιατί τα θέλει όλα δικά του. Είναι ο δύστυχος φουκαράς που δεν μπορεί να δει άλλες επιθυμίες πέρα από τη δική του».

    Μια φορά έφτασε στη ζούγκλα μια κουκουβάγια που είχε ζήσει αιχμάλωτη και εξήγησε σε όλα τα ζώα τις συνήθειες των ανθρώπων.

    Έλεγε, για παράδειγμα, ότι στις πόλεις οι άνθρωποι ταξινομούσαν τους καλλιτέχνες με βάση τη δεξιοτεχνία τους, με στόχο να ξεχωρίσουν τους καλύτερους σε κάθε τομέα – ζωγραφική, σχέδιο, γλυπτική, τραγούδι…
    Η ιδέα να υιοθετήσουν τις ανθρώπινες συνήθειες κέρδισε τα ζώα και ίσως και γι’ αυτό οργάνωσαν αμέσως ένα διαγωνισμό τραγουδιού. Δήλωσαν αμέσως συμμετοχή όλοι οι παρόντες, από το καναρίνι ως το ρινόκερο.
    Με την καθοδήγηση της κουκουβάγιας που είχε εκπαιδευτεί στην πόλη, αποφάσισαν ότι ο διαγωνισμός θα γινόταν με γενική μυστική ψηφοφορία όλων των διαγωνιζομένων. Δηλαδή, η κριτική επιτροπή θα ήταν οι ίδιοι οι διαγωνιζόμενοι.
    Έτσι κι έγινε. Όλα τα ζώα, συμπεριλαμβανομένου και του ανθρώπου, ανέβηκαν στο βάθρο και τραγούδησαν κερδίζοντας ένα μικρό ή μεγάλο χειροκρότημα του κοινού. Μετά, έγραψαν την προτίμησή τους σ’ ένα χαρτάκι και το έριξαν, διπλωμένο, σε μια μεγάλη κάλπη που τη φύλαγε η κουκουβάγια.
    Όταν ήρθε η στιγμή της καταμέτρησης, η κουκουβάγια ανέβηκε στην πρόχειρη σκηνή και, με τη βοήθεια δύο ηλικιωμένων πιθήκων, άνοιξε την κάλπη για να βγει το αποτέλεσμα εκείνης της «αδιάβλητης εκλογικής διαδικασίας», της «γενικής και μυστικής ψηφοφορίας» που ήταν «υπόδειγμα δημοκρατίας», όπως είχε ακούσει να λένε οι πολιτικοί στις πόλεις.

    Ένας από τους δύο γέροντες τράβηξε το πρώτο ψηφοδέλτιο και η κουκουβάγια, μπρος στη γενική συνέλευση, φώναξε:
    «Η πρώτη μας ψήφος, αδέρφια, είναι για τον φίλο μας το… γάιδαρο!»
    Έπεσε σιωπή και ακολούθησαν μερικά διστακτικά χειροκροτήματα.
    «Δεύτερη ψήφος: Ο γάιδαρος!»
    Γενική σαστιμάρα.
    «Τρίτη ψήφος: Ο γάιδαρος!»
    Οι παρόντες άρχισαν να κοιτάζουν ο ένας τον άλλον, έκπληκτοι στην αρχή, με βλέμμα επιτιμητικό ύστερα και τέλος, όταν συνέχισαν να βγαίνουν ψήφοι υπέρ του γαϊδάρου, όλο και πιο ντροπιασμένοι. Αισθάνονταν ένοχοι για την ψήφο τους.
    Όλοι ήξεραν ότι δεν υπήρχε χειρότερη φωνή από το απαίσιο γκάρισμά του κι ωστόσο, η μία μετά την άλλη, οι ψήφοι τον εξέλεγαν καλύτερο τραγουδιστή.
    Κι έτσι, τελικα, μόλις τελείωσε η καταμέτρηση, βγήκε η απόφαση ύστερα από «ελεύθερη απόφαση της αδέκαστης επιτροπής κριτών» ότι ο γάιδαρος με το παράτονο και ενοχλητικό γκάρισμα ήταν ο νικητής.
    Και ανακηρύχτηκε ως «η καλύτερη φωνή της ζούγκλας και των περιχώρων».

    Η κουκουβάγια εξήγησε μετά τι είχε συμβεί. Κάθε διαγωνιζόμενος, θεωρώντας τον εαυτό του αδιαμφισβήτητο νικητή, είχε δώσει την ψήφο του στον χειρότερο του διαγωνισμού, που δεν αποτελούσε απειλή για τη νίκη του.
    Η εκλογή ήταν σχεδόν ομόφωνη. Μόνο δύο ψήφοι δεν ήταν για το γάιδαρο. Η μία ήταν η δική του. Επειδή πίστευε ότι δεν έχει τίποτα να χάσει, ψήφισε με ειλικρίνεια τη γαλιάντρα. Η άλλη, ήταν του ανθρώπου ο οποίος φυσικά είχε ψηφίσει τον εαυτό του.

    «Βλέπεις λοιπόν, Ντέμιαν. Αυτό σημαίνει μιζέρια στην κοινωνία μας. Όταν νιώθουμε τόσο σπουδαίοι και δεν αφήνουμε χώρο για τους άλλους, όταν πιστεύουμε ότι αξίζουμε πολλά και δεν μπορούμε να δούμε πέρα από τη μύτη μας, όταν φανταζόμαστε πως είμαστε υπέροχοι και δεν δεχόμαστε σε καμμία περίπτωση να μείνει απραγματοποίητη η επιθυμία μας, τότε πολύ συχνά, η ματαιοδοξία, η μικροψυχία, η ηλιθιότητα και η ποταπότητα μας κάνουν μίζερους. Όχι εγωιστές, Ντέμιαν, αλλά μίζερους. Μί-ζε-ρους!Μια ιστορία-παραμύθι από το βιβλίο: «Να σου πω μια ιστορία» του Χόρχε Μπουκάι, εκδόσεις opera/animus.

    by Vasil_Lask

    Sunday, February 9, 2020

    Υπάρχουν δύο τύποι φυλακισμένων. (OSHO)

    Άτομα σαν εμένα ήταν πάντοτε παρεξηγημένα. Ένας Λάο Τζου, ένας Ζαρατούστρα, ένας Επίκουρος, ήταν πάντοτε παρεξηγημένοι. Τα πιο θρησκευόμενα άτομα θεωρούνταν άθρησκα επειδή αν κάποιος είναι πραγματικά θρησκευόμενος θα σας διδάξει ελευθερία, θα σας διδάξει αγάπη. Δεν θα σας διδάξει ένα νεκρό μοτίβο ζωής. Θα σας διδάξει ένα χάος, επειδή τα αστέρια γεννιούνται μόνο από το χάος. Θα σας διδάξει να είστε τελείως ελεύθεροι.

    Γιατί οι άνθρωποι κουβαλάνε φυλακές συνεχώς στη ζωή τους, αόρατες φυλακές; Έχω συναντήσει μόνο δύο τύπους φυλακισμένων: κάποιους που ζουν σε μια ορατή φυλακή, και τους υπόλοιπους που ζουν σε μια αόρατη φυλακή. Κουβαλάνε τη φυλακή τους μέσα τους – στο όνομα της συνείδησης, στο όνομα της ηθικής, στο όνομα της παράδοσης, στο όνομα του ενός και του άλλου. Χιλιάδες είναι τα ονόματα των δεσμών και της σκλαβιάς.

    Η ελευθερία δεν έχει όνομα. Δεν υπάρχουν πολλοί τύποι ελευθερίας- η ελευθερία είναι μία. Έχετε παρακολουθήσει ποτέ; Η αλήθεια είναι μία. Τα ψέματα μπορούν να είναι εκατομμύρια. Μπορείτε να πείτε ψέματα με ένα εκατομμύριο τρόπους· δεν μπορείτε να πείτε την αλήθεια με ένα εκατομμύριο τρόπους. Η αλήθεια είναι απλή, ένας τρόπος είναι αρκετός. Η αγάπη είναι μία, οι νόμοι είναι εκατομμύρια. Η ελευθερία είναι μία, οι φυλακές είναι πολλές. Και αν δεν είστε σε απόλυτη επαγρύπνηση, δεν θα μπορέσετε ποτέ να κινηθείτε ελεύθερα. Στην καλύτερη περίπτωση, μπορείτε να αλλάξετε φυλακές. Από τη μία φυλακή μπορείτε να πάτε στην άλλη φυλακή, και μπορείτε να απολαύσετε τον περίπατο ανάμεσα στις δύο. Αυτό συμβαίνει στον κόσμο. Ένας Καθολικός γίνεται Κομμουνιστής, ένας Ινδουιστής γίνεται Χριστιανός, ένας Μωαμεθανός γίνεται Ινδουιστής, και απολαμβάνουν -ναι, νιώθουν λίγη ελευθερία όταν αλλάζουν φυλακές. Καθώς κάνουν μια βόλτα πηγαίνοντας από τη μία φυλακή στην άλλη, νιώθουν ωραία. Και βρίσκονται και πάλι στην ίδια παγίδα, με ένα διαφορετικό όνομα.

    Όλες οι ιδεολογίες είναι φυλακές. Σας διδάσκω να τις προσέχετε – μεταξύ των οποίων και τη δική μου ιδεολογία.
    ΣΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΣΟΥ ΟΡΟΥΣ
    OSHO

    by Vasil_Lask

    Thursday, February 6, 2020

    Γιατί είναι τόσο ακριβά τα διαμάντια;;;

    Text-to-Speech Control

    Click the text to listen

    Τα διαμάντια έχουν μεγάλη αξία επειδή η βιομηχανία διαμαντιών είναι καλά στημένη, ώστε οι πωλητές να πουλάνε διαμάντια σε υψηλές τιμές, αλλά να ξέρουν τι κοστίζει πραγματικά όταν προσπαθεί κάποιος να τους το πουλήσει. Ουσιαστικά οι εταιρείες, δημιουργούν μια τεχνητή ζήτηση περιορίζοντας την προσφορά νέων διαμαντιών, και η έλλειψη της προσφοράς αυξάνει τις τιμές στην αγορά τους, αλλά όχι κατ 'ανάγκην όταν οι καταναλωτές προσπαθούν να τα πουλήσουν ξανά. Ολα αυτά δημιουργούν την εντύπωση ενός προϊόντος που είναι δύσκολο να αποκτηθεί και δεν το έχουν πολλοί, αλλά αυτό είναι μία κατασκευασμένη και χειραγωγημένη πεποίθηση. Λέτε να το χρησιμοπούν μόνο για τα διαμάντια την τεχνική έλλειψης(χρύσος,για τα χρήματα (προσφορές για 10 μέρες, black Friday)To χρησιμοποιούν παντού ,ακόμα κι στις σχέσεις. Οι εταιρείες διαμαντιών φρόντισαν να προωθήσουν περισσότερο τα διαμάντια, με διαφημίσεις, ταινίες του Χόλιγουντ (ακόμα και κατασκοπικές) και τραγούδια (όπως το γνωστό της Μονρόε), κάνοντας όλο και περισσότερες γυναίκες να θέλουν να αποκτήσουν διαμάντια.Ενας άλλος λόγος για τον οποίο καλό θα ήταν να επανεξετάσετε την αγορά ενός διαμαντιού είναι ο «φόρος αίματος». Τα λεγόμενα «ματωμένα διαμάντια» είναι τα διαμάντια που εξορύσσονται από σύγχρονους σκλάβους στις εμπόλεμες ζώνες και η διαδικασία επιβλέπεται από τρομερές μαχητικές ομάδες. Το φαινόμενο είναι πιο συνηθισμένο στην Αφρική, και παρά το γεγονός ότι οι χώρες έχουν προσπαθήσει να μειώσουν την επικράτηση των ματωμένων διαμαντιών, εξακολουθούν να αποτελούν σημαντικό πρόβλημα, ενώ πολλοί κατηγορούν τις διεφθαρμένες κυβερνήσεις και ομάδες διερεύνησης για τη μη πάταξη του φαινομένου..

    Blog Archive