Για να ακούσετε το κείμενο

Για να ακούσετε το κείμενο, παρακαλώ ανοίξτε αυτή τη σελίδα με τους περιηγητές Chrome, Microsoft Edge, Opera, ή Mozilla Firefox.

...
Blog Post Navigator

Translate

Πέμπτη 30 Αυγούστου 2018

Πως να διαβάζεις τους άλλους ;



Οι οπτικοί τύποι είναι και οι περισσότεροι ,περίπου 75% του πληθυσμού. Οι οπτικοί τύποι σκέφτονται με εικόνες,φωτογραφίες. Οι οπτικοί τύποι προσέχουν την εμφάνιση τους, ντύνονται καλά, συνήθως έχουν λεπτά χείλη,κοιτάνε στα μάτια όταν μιλάνε με κάποιον,και τους αρέσει η οπτική επαφή, έχουν ρυτίδες στο μέτωπο γιατί κοιτάνε πάνω αριστερά όταν θυμούνται κάτι. Εάν δεν τους κοιτάτε στα μάτια, έχουν την αίσθηση ότι δεν τους δίνεται σημασία , συνήθως οι ακουστικοί τύποι δεν μπορούν να κοιτούν κάποιον στα μάτια αισθάνονται αμήχανα, φανταστείτε σε ένα ραντεβού τους δυο. Στους οπτικούς τύπους πρέπει να μιλάτε με εικόνες για να σας καταλαβαίνουν. Οι ακουστικοί τύποι ανοίκουν στο 20%, σκέφτονται με λέξεις και ήχους, δεν ντύνονται καλά, γιατί δεν έχει σημασία το ντύσιμο για αυτούς.Οι ακουστικοί τύποι κοιτάνε αριστερά και κάτω, όταν θυμούνται κάτι που έχουν  ακούσει. Συνήθως μουρμουράνε μόνοι τους ,δεν είναι τρελοί αλλά είναι ακουστικοί τύποι, οπότε σκέφτονται με λέξεις και ήχους, τους αρέσει να χτυπάνε το στυλό στο τραπέζι, δεν τους αρέσει να τους κοιτάτε στα μάτια, αισθάνονται άβολα,όταν τους μιλάτε, μπορείτε να τους κοιτάτε στα μάτια για λίγο και μετά να κοιτάτε δεξιά ή αριστερά, το ίδιο και όταν σας μιλάνε.Οι κιναισθητικοί τύποι  είναι το 5% του πλανήτη, το μυαλό τους σκέφτεται με συναισθήματα και αγγίγματα, ντύνονται με στιλ, έχουν γεμάτα χείλη,τους αρέσει να σας ακουμπάνε, όταν θυμούνται κάτι, κοιτάνε κάτω, γιατί όταν κοιτάνε κάτω, θυμούνται κάτι που έχουν αισθανθεί .Παρά το μεγάλο ποσοστό των οπτικών τύπων. Η εκπαίδευση  εώς τώρα, ευνοούσε τους ακουστικούς, με την παράδοση του μαθήματος, την αποστήθιση και την παπαγαλία. Ευτυχώς τελευταία άρχισαν να ενσωματώνονται στις παρουσιάσεις των μαθημάτων και οπτικά ερεθίσματα, με αποτέλεσμα να γίνεται αποδοτικότερη η διδασκαλία τουλάχιστον για την πλειοψηφία των μαθητών. Οι κιναισθητικοί τύποι αναγκαστικά βρίσκουν μεγάλες δυσκολίες στο σχολείο, που συχνά εκλαμβάνονται και ως άλλου τύπου μαθησιακά προβλήματα, και προωθούνται θέλοντας και μη στις τέχνες, το χορό και τον αθλητισμό. 

Τα προβλήματα στη συνεννόηση και τη συνύπαρξη διαφορετικών τύπων είναι πολλά. Ένας οπτικός τύπος θα μπορούσε για ώρες να παρακολουθεί καλλιστεία, ή ακόμη και καλλιτεχνικό πατινάζ, ενώ ο κιναισθητικός φίλος του θα αναρωτιέται για ποιο λόγο ο οπτικός παρακολουθεί το πατινάζ και δεν το επιχειρεί ο ίδιος. Οι κιναισθητικοί δεν κατανοούν γιατί το 75% του πληθυσμού (οπτικοί τύποι) παρακολουθούν ποδόσφαιρο, αντί να παίζουν ποδόσφαιρο οι ίδιοι. 

Ένας κιναισθητικός τύπος θα μπορούσε να περπατά ή να χορεύει για ώρες, και αν είναι ο αρχηγός μιας εκδρομής τότε σίγουρα οι υπόλοιποι θα βογκήξουν. Ένας ακουστικός τύπος μπορεί με τις ώρες να παρακολουθεί διαλέξεις ή συναυλίες και ο οπτικός φίλος του να τον διακόπτει με αδιάφορες λεπτομέρειες (οπτικές) που τον εκνευρίζουν γιατί του χαλάνε τη συγκέντρωση. Ένα παντρεμένο ζευγάρι οπτικού με ακουστικού τύπου είναι πολύ πιθανόν να μαλώσουν στην επιλογή κουρτινών, μιας και ο οπτικός θα ζητήσει τις ακριβότερες που υπάρχουν ενώ για τον ακουστικό τύπο αυτό θα είναι ένα περιττό έξοδο. Το ίδιο μάλλον θα συμβεί και στην επιλογή αυτοκινήτου. 

Η διαφήμιση και η πολιτική είναι δύο επίσης σημαντικά πεδία όπου οι επαγγελματίες του χώρου εκμεταλλεύονται την αντίληψη του πληθυσμού – στόχου τους (ψηφοφόρων και πελατών). Δεδομένου ότι το 75% του κόσμου είναι οπτικοί τύποι, η εμφάνιση (κούρεμα, ντύσιμο, κίνηση χεριών) είναι αποφασιστικής σημασίας (στους πολιτικούς ή στους ηθοποιούς των διαφημίσεων) και μία πλειάδα επαγγελματιών επιστρατεύεται για να πείσει περί της τέλειας εικόνας (σκηνογράφοι, μακιγιέρ, στυλίστες, επικοινωνιολόγοι, μόδιστροι, σκηνοθέτες κ.α.). Έχει σημασία το ότι τα κόμματα που απευθύνονται στο μεγάλο ποσοστό των οπτικών τύπων δίνουν μεγάλη σημασία στην άψογη εικόνα, ενώ μικρότερα κόμματα που απευθύνονται στους άλλους τύπους αδιαφορούν για τέτοιου είδους ερεθίσματα, με συνέπεια να χάνουν μεγάλο ποσοστό και μόνο λόγω αυτής της αμέλειας.

Τα παραδείγματα όπου βρίσκουν εφαρμογή οι διαφορές των αντιληπτικών τύπων είναι άπειρα. Μεταξύ αυτών οι οπτικοί τύποι θα διαβάζουν περιοδικά με πολλές φωτογραφίες και θα ακούν μουσική χωρίς ιδιαίτερο πάθος (ακόμη και μουσική που δημιουργείται σε μία νύχτα). Από την άλλη, οι ακουστικοί τύποι θα διαβάζουν λογοτεχνία και ποίηση, και θα ακούν άκρως εξειδικευμένη μουσική και συγκεκριμένους δημιουργούς που θα κούραζαν τους υπολοίπους (π.χ. τζαζ). Οι κιναισθητικοί, τέλος, δεν θα δώσουν σημασία σε όλα αυτά… Θα γυμναστούν, θα χορέψουν και θα αναζητήσουν σύντροφο για το βράδυ. Αν εντοπίζετε στοιχεία σας σε κάθε τύπο, είναι απολύτως φυσιολογικό. Οι περισσότεροι είμαστε μεικτοί τύποι και χρησιμοποιούμε πολλές από τις παραπάνω μεθόδους προκειμένου να μάθουμε κάτι.

Αυτό είναι και το καλύτερο για τη μελέτη, καθώς έτσι συμμετέχουν πολλά όργανα του σώματός μας, ο εγκέφαλος λειτουργεί με πληρέστερο τρόπο και αποθηκεύει πιο γρήγορα και ολοκληρωμένα τη γνώση. Αν πάλι, έχετε εντοπίσει ότι ανήκετε σε έναν τύπο μόνο, τότε αυτό θα σας βοηθήσει να καταλάβετε καλύτερα το πώς μαθαίνετε και να τελειοποιήσετε τη μελέτη σας με τους τρόπους που υποδεικνύονται παραπάνω… αλλά και με τρόπους που θα βρείτε εσείς οι ίδιοι.




by vneos1987.blogspot

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


Δημοφιλείς αναρτήσεις Τελευταίες 30 ημέρες


Αρχειοθήκη ιστολογίου